Inretail is een samenwerking aangegaan met online fashionplatform Locals United. De leden van de brancheorganisatie voor fashionretailers, voorheen CBW-Mitex, kunnen daardoor met korting hun assortiment via localsunited.nl aanbieden.
Dat platform kan een invulling geven aan de clicks & bricks-strategie van de zestienduizend aangesloten winkels bij Inretail. Het online platform werkt daarvoor al samen met onder meer DECO. Van de tachtig zelfstandige ondernemers die bij die retailorganisatie zijn aangesloten, staat het assortiment van ruim twintig winkels inmiddels online. De rest hoopt Locals United vanaf komende maand aan te sluiten, laat een woordvoerder weten.
Als ook tien procent van de Inretail-leden zich meldt, is het platform volgens de woordvoerder snel vol. Het dit jaar opgerichte Locals United is de afgelopen maanden immers boven verwachting gegroeid, stelt hij. "We hadden voor de lancering nooit verwacht dat we nu al met vier grote partijen zouden samenwerken." Het platform sloot eerder al een samenwerking met Modefabriek en Emerce.
Reacties 0