Sandwich lanceert Nederlandse webwinkel

Nederlandse damesmodemerk Sandwich start in januari volgend jaar haar eigen webshop. Hiermee geeft VeldhovenGroup, waaronder het label valt, e-commerce een plek binnen de organisatie.

In Nederland wordt Sandwich verkocht bij 340 verkooppunten, waarvan 37 brandstores. “Sandwich wordt op dit moment via wholesale en retailkanalen verkocht. Wij zijn ervan overtuigd dat het toevoegen van online aan deze mix alle kanalen zal versterken”, zegt een woordvoerder van VeldhovenGroup tegen RetailNews. De bedoeling is dat na de lancering in Nederland de online activiteiten verder worden uitgerold naar het buitenland. “We richten ons bij de internationalisering van de webwinkel in eerste instantie op Duitsland en Engeland.” Sandwich telt wereldwijd in totaal 2100 fysieke verkooppunten.

Het Nederlandse modeconcern VeldhovenGroup bezit naast Sandwich ook de labels Turnover, Stills, Nono en Dept. Voorlopig krijgt alleen Dept.nl ook een eigen webshop. “Deze is momenteel nog onder constructie. Tot die tijd worden bezoekers van de website verwezen naar de webwinkel van Men at Work”, aldus de woordvoerder. De verwachting is dat deze webshop dit jaar live gaat. Turnover had eerder wel een webwinkel maar die is stopgezet bij de overname van het merk. “We wilden eerst focussen op het leren kennen en versterken van het merk. De webwinkel die werd gehost door de voormalig eigenaar is daarom destijds niet overgenomen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!