American Apparel start donderdag met kledingverkoop in een pop-up winkel in Amsterdam. In de zogenaamde vlooienmarkt van de Amerikaanse textielwinkelketen kunnen klanten terecht voor ruim vijftigduizend kledingstukken, met kortingen tot negentig procent.
Het assortiment wordt dagelijks bijgevuld met nieuwe items, om klanten meerdere keren terug te laten komen. De modeketen hield eerder een vergelijkbare pop-up magazijnverkoop in grote Amerikaanse steden waaronder Los Angeles, maar ook in Montreal, Londen en Berlijn.
American Apparel maakte afgelopen week ook bekend voor het eerst een overname te hebben gerealiseerd. Het bedrijf kocht de twee winkels en webwinkel van modemerk Oak voor een onbekend bedrag. De twee ketens gaan samenwerken op het gebied van productie, logistiek en e-commerce.
American Apparal staat bekend als verticaal geïntegreerd bedrijf, doordat het zelf kleding ontwerpt, maakt en verkoopt. Wereldwijd zijn er ruim 260 American Apparel-vestigingen in negentien landen. In Nederland beschikt het over twee winkels, allebei in Amsterdam.
Reacties 0