Jumbo slaat een nieuwe weg in met zijn marketingcampagnes. Door een gezin in de nieuwe reclamecampagne centraal te stellen wil de supermarktketen de kracht van zijn unieke formule benadrukken. De nieuwe Jumbo-familie bestaat uit bekende acteurs als Maike Meijer (Toren C) en Frank Lammers (De Dominee) en hun drie kinderen.
Jumbo legde in het verleden vooral de nadruk op de komst van de vele nieuwe supermarkten. Inmiddels is het merk enorm gegroeid. “Daarom is nu het moment gekomen ons meer te gaan richten op het benadrukken van onze unieke formule van de beste service, het grootste assortiment en de allerlaagste prijs. In onze nieuwe campagne vragen we daar op geheel eigen wijze aandacht voor”, aldus ceo Frits van Eerd.
Volgens directeur marketing Matthijs Moeken is de familie als iedere andere familie. Zo is de moeder de wijste, de vader af en toe het vierde kind, hebben ze een puberzoon die niks wil, een dochter van ‘tut-tut-tut’ en een nakomertje. “Ze doen hun boodschappen bij Jumbo omdat het de fijnste supermarkt is voor gezinnen”, aldus Moeken.
Voor de campagne werkt Jumbo samen met reclamebureau Alfred.
Jumbo richt zich nadrukkelijker op gezin
Gepubliceerd op 8 oktober 2013 om 00:00
Jeannette Van 18 mei, 13:04
Bert Roelofs 28 okt, 11:29
Arie Wittenberg 1 aug, 17:48
Arie Wittenberg 1 aug, 16:59
Carolina B 3 jun, 01:50
Marja Jaguar 19 mei, 21:58