Het Amerikaanse autoconcern General Motors gaat online auto’s verkopen. Het moederbedrijf van automerken als Chevrolet, Buick en Cadillac heeft het online systeem Shop-Click-Drive gelanceerd, waarin het gemak van webwinkelen wordt gecombineerd met de service van een lokale dealer.
Amerikaanse webshoppers kunnen op de site van General Motors nagaan welke modellen een dealer in voorraad heeft. Bij vragen is er de mogelijkheid deze rechtstreeks aan de dealer te stellen en wanneer de klant geïnteresseerd is in een model kan hij door middel van de payment calculator online een offerte samenstellen, met de gewenste opties en accessoires naar keuze. Na het uitprinten, ondertekenen en versturen van de offerte wordt het betreffende model bij de klant thuis afgeleverd. Vervolgens beslist de klant na een laatste testrit of hij de auto definitief koopt.
Het Shop-Click-Drive systeem zal voorlopig bij een klein aantal dealers worden getest. Naast General Motors testen ook BMW, met de online verkoop van de elektrische i3, en Daimler, het moederbedrijf van Mercedes, aan de mogelijkheden van online verkoop.
General Motors start met online verkoop
Gepubliceerd op 14 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0