Voorafgaand aan de introductie van de Nieuwe SEAT Leon op 8 september koos SEAT voor een digitale teasercampagne. Dit leverde uiteindelijk 16.500 prospects op. Ruim twee maanden voor de officiële introductie van de nieuwe SEAT Leon in Nederland koos SEAT voor een digitale teasercampagne. Aan Lost Boys de uitdaging om zoveel mogelijk dealerbezoeken te genereren in de eerste maanden van de introductie. Daarnaast wilde SEAT nieuwe permissive e-mailadressen, kwalitatieve data en NAW-gegevens van Leon prospects verzamelen. Lost Boys vertaalde de teasercampagne naar een campagne waarin rijgedrag centraal stond. Op de campagne site werden bezoekers uitgenodigd om verschillende virtuele proeven af te leggen. Bezoekers konden hun Leon License behalen én kans maken om uitgenodigd te worden voor de landelijke introductie van de Nieuwe Leon op 2 september. Via een eerste e-mailing en een direct marketing actie werden ruim 60.000 mensen uitgenodigd om de website te bezoeken. De campagne werd ondersteund door een radio campagne op Radio 538 en een bannercampagne. Respons op de direct marketing actie was 10% en 43% reageerden op de e-mailing. Ruim 16.500 aanmeldingen voor de Leon License: de helft heeft zich via de e-mailing/mailing aangemeld, de andere helft via www.seat.nl en overige bronnen zoals banners op diverse websites. 35% van de mensen heeft zich uiteindelijk aangemeld voor de landelijke introductie.
Introductiecampagne SEAT Leon levert ruim 16.500 prospects op
Gepubliceerd op 16 augustus 2005 om 00:00
Reacties 0