Online verkoop Bruna in de lift

Bruna heeft dit jaar zijn online verkopen met negentien procent zien toenemen ten opzichte van vorig jaar. Dat laat algemeen directeur Fred Zeegers weten aan RetailNews. 

Bruna steekt de komende jaren miljoenen in multichannel en profileert zich nadrukkelijker als verwenwinkel. Dat laatste is terug te zien in de verkoop van cadeaukaarten. Die steeg dit jaar met veertien procent. “Dat is een enorme plus”, aldus Zeegers. Met name de cadeaukaarten voor een dagje wellness en de iTunesstore zijn volgens hem populair.

De formule zet de komende tijd nadrukkelijker in op communicatie rond Bruna.nl en de BrunaTablisto-app. “Allereerst is het belangrijk dat de basis van je omnichannelstrategie goed is. De koppeling tussen de fysieke winkels en online moet optimaal zijn."

Bij Bruna is dat volgens Zeegers inmiddels het geval. Klanten kunnen bijvoorbeeld in de winkel online een product bestellen en dat de volgende dag afhalen of laten bezorgen. Daarnaast kunnen ze in de webshop met een inlogcode e-books downloaden. 

De online activiteiten dienen de komende jaren als ondersteuning van de verkoop in fysieke winkels, aldus Zeegers. "We brengen beide kanalen dichter bij elkaar, maar we gaan altijd van de fysieke winkel." Over de strategie na deze periode kan Zeegers niets zeggen. "De ontwikkelingen gaan zo snel. Niemand weet waar we over een paar jaar staan." 

De keten zet nu in op het 'vervolmaken en uitbouwen' van de strategie, door er meer bekendheid aan te geven. "We gaan onze activiteiten breder communiceren. Consumenten moeten weten waar Bruna fysiek en online voor staat en waarvoor ze bij ons terechtkunnen.”

Eerder:
Bruna steekt miljoenen in multichannelstrategie

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!