Lingerieconcern Van de Velde investeert in zijn retailactiviteiten om de krimp in lingeriespeciaalzaken tegen te gaan. "Voor ons als merkleverancier is de speciaalzaak enorm belangrijk om kwaliteit te kunnen bieden aan onze klanten", verklaart operations manager retail Kris Lamberts in RetailTrends 12.
Van de Velde heeft dit jaar de Lindessa-, Livera- en Jackie D-winkels van het Donkerconcern overgenomen. In 2010 kocht het concern al alle 31 winkels van Lincherie. Met die winkelketen ziet Van de Velde kansen in het premium segment. Daarvoor zet het onder meer in op de unieke paskamerservice van de formule. De pasruimte, die een kwart van de winkel beslaat, is volgens Lamberts dé pijler van het concept. "Als klanten voor het eerst onze paskamer zien, is dat echt een 'wow' moment."
Lincherie moet elke vrouw een 'welnesservaring' bieden, stelt hij. In RetailTrends 12 vertelt hij hoe de winkelketen ervoor wil zorgen dat het uitblinkt in 'Lingerie Styling'. Lincherie heeft volgens Lamberts daarnaast plannen om het aantal fysieke winkels in ons land uit te breiden en een webshop te lanceren.
Lees in het decembernummer van RetailTrends meer over de investeringen van lingerieconcern Van de Velde in Lincherie. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends.
Reacties 0