Webwinkeliers geïnteresseerd in stenen winkel

Ruim twee derde van alle webwinkels heeft interesse in een fysieke winkel. Dat blijkt uit een onderzoek dat Seinpost Adviesbureau heeft uitgevoerd in opdracht van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel en de Kamer van Koophandel. Waar vaak wordt gesproken over de ‘bedreigingen’ van internetwinkels, laten de resultaten duidelijke kansen zien om de leegstand in winkelgebieden juist terug te dringen.

Circa twintig procent van de 350 ondervraagde webwinkels heeft de stap gezet van pure player naar multichannel retailer. Hierbij was er meestal sprake van een eigen winkel, maar ook shop-in-shops en tijdelijke winkels kwamen voor. Webwinkels die nu nog geen fysieke winkel hebben zijn vooral geïnteresseerd in een shop-in-shop, gevolgd door een eigen winkel en een pop-up store.

Uit de cijfers blijkt dat webwinkeliers met name interesse hebben in locaties buiten de hoofdwinkelstraten, waar de leegstand doorgaans groter is. Zij zoeken overwegend naar de wat kleinere panden tot honderd vierkante meter in winkelstraten met ‘een eigen gezicht’. Ook is flexibiliteit in huurcontracten en -voorwaarden een belangrijke voorwaarde om deze ondernemers te verleiden om leegstaande panden in te vullen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!