Supermarkten bieden persoonlijke verzorgingsproducten voor veel lagere prijzen aan dan drogisterijen of webwinkels. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 27 drogisterijen en supermarkten en twaalf webshops. Voor de peiling werden de prijzen van 372 producten vergeleken.
Dirk van den Broek en Jumbo bieden producten als shampoo en deodorant voor de laagste prijzen aan. Ook Albert Heijn, PLUS en EMTÉ zijn goedkoper dan Kruidvat, Etos en DA. Wel is het assortiment bij supermarkten kleiner. Dirx is op dit gebied de goedkoopste drogisterij. Bij de online spelers geldt dat voor drogist.nl. Bol.com is het duurst.
De onderlinge prijsverschillen zijn in sommige gevallen groot. Fructis Style Wax kostte tijdens het onderzoek bij Jumbo bijvoorbeeld 2,99 euro. Bij deonlinedrogist.nl moest er 5,55 euro voor worden neergelegd. Nivea handcrème intensief voedend kostte bij Dirk van den Broek 3,15 euro en bij bol.com 6,49 euro.
Consumenten kopen persoonlijke verzorgingsproducten steeds vaker bij discounters als Op=Op Voordeelshop en Euroland. Dat blijkt uit research van onderzoeksbureau IRI, dat in RetailTrends 1 is gepubliceerd. De discounters vormen inmiddels het tweede aankoopkanaal voor deze artikelen na de supermarkt of drogist. Daarbij speelt prijs een rol, maar ook impuls. Het wisselende aanbod spreekt consumenten aan, aldus de onderzoekers.
Eerder: Discounter rukt op in personal care
Verzorgingsproducten het goedkoopst bij supermarkt
Gepubliceerd op 28 januari 2014 om 00:00
Reacties 0