Claudia Sträter plaatst in het tweede kwartaal digitale verkoopzuilen in al haar 27 Nederlandse vestigingen. Dat laat IT-manager Ronald Verhoog weten aan RetailNews. De moderetailer zet hiermee volgens hem de volgende stap in haar omnichannelstrategie.
De verkoopzuilen worden door ISM eCompany gekoppeld aan de webshop van Claudia Sträter. “Zo hoeven we geen meer nee te verkopen als bepaalde artikelen niet meer voorradig zijn”, stelt Verhoog. De bestelling via de zuil, die tevens is gekoppeld aan het kassasysteem, wordt de volgende dag bij de klant thuisbezorgd of is bij één van de winkels af te halen.
Claudia Sträter lanceerde eerder al nieuwe responsive websites voor zowel de mobiel als desktop, die in lijn zijn met de huisstijl en winkels van de retailer. Daarin is onder meer plaats voor een lookbook, waar klanten inspiratie op kunnen doen of de looks direct kunnen bestellen.
De Nederlandse formule richt zich nu op de verdere integratie van de verschillende kanalen. Daarbij is het optimaal benutten van de voorraad een speerpunt, stelt Verhoog. Verder wil Claudia Sträter zorgen dat klanten binnenkort de Fashion Card online kunnen aanvragen. “Dit is al wel mogelijk in de fysieke vestigingen, maar online nog niet.”
Naast de 27 eigen winkels beschikt Claudia Sträter in ons land over elf shop-in-shops. Daarnaast heeft de retailer vijf winkels in België, één in Luxemburg en levert het aan detaillisten in binnen- en buitenland.
Reacties 0