Zalando geschokt door documentaire

Zalando herkent zich niet in het beeld dat een documentaire schetst van de arbeidsomstandigheden in een Duits distributiecentrum. De etailer zegt in een officiële reactie zeer geschokt te zijn door de reportage, die niet overeenkomt met de bedrijfscultuur.

Een verslaggever werkte drie maanden undercover in een dc van de etailer. Als orderpicker liep ze op drukke dagen 27 kilometer tijdens een dienst van acht uur. Daarnaast zou vrijwel dagelijks een ambulance moeten uitrukken voor een spoedgeval bij de onderneming.

In een enquête van oktober 2013 die externe onderzoekers uitvoerden onder Zalando-werknemers geeft 88 procent aan plezier te hebben in zijn werk, aldus de etailer. Daarnaast worden de werkomstandigheden elk kwartaal gecontroleerd door een Duits certificeringbureau. Bij de laatste inspectie in het bewuste dc beoordeelden de controleurs de vestiging met een 1,3 waarbij één voor ‘zeer goed’ en vier voor ‘niet acceptabel staat’.

De webwinkel laat verder weten de beschuldigingen zeer ernstig op te vatten en de punten van kritiek te gaan onderzoeken. Naar aanleiding van de uitzending ligt Zalando flink onder vuur bij klanten, die via Facebook laten weten niet langer aankopen te doen bij de etailer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!