Albert Heijn drukt resultaten Delhaize

Supermarktketen Delhaize ziet in België zijn winst dalen door concurrentie van onder meer Albert Heijn. Dat blijkt uit cijfers over het eerste kwartaal, die het concern woensdag bekendmaakte.

De nettowinst daalde in het eerste kwartaal met bijna tien procent naar negentig miljoen euro. De omzet lag met 5,1 miljard euro een fractie hoger dan vorig jaar.

Het eerste kwartaal werd bij onze zuiderburen gekenmerkt door een zwakke omzet en winstgevendheid als gevolg van de aanhoudend sterke concurrentie, zegt de Nederlandse ceo Frans Muller in een persbericht. “Daardoor waren meer promoties en prijsinvestering nodig.”

Delhaize blijft inzetten op een betere klantenervaring in zijn winkels, aldus Muller. “De opening van twee “next-generation”-winkels, die onze nieuwe strategie rond “koop goed, eet goed” tot leven bracht, is daarin een belangrijke stap.”

Belgische supermarkten ondervinden hinder van de groei van Albert Heijn in het land. Wanneer Albert Heijn er een winkel opent, leidt dat bij nabijgelegen supermarkten tot een prijsverlaging van gemiddeld twee procent. Muller liet eerder al weten merkproducten tegen dezelfde prijs te willen inkopen als Albert Heijn. "Desnoods komt het tot een conflict met de leveranciers.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!