Tesco voorziet nog eens honderd van zijn filialen in het Verenigd Koninkrijk van zelfscantechnologie. De supermarktketen maakt hierbij gebruik van een oplossing van Re-Vision die werkt met scanners van Motorola. Voor het eind van dit jaar moet de uitbreiding zijn afgerond.
De uitrol van de systemen is een vervolg op de implementatie van zelfscantechnologie in tweehonderd filialen gedurende 2012 en 2013. Tesco introduceerde deze nieuwe manier van winkelen onder de naam Scan-as-you-shop in januari 2010.
Vooral klanten met een volle winkelwagen waarderen het concept, aldus Tesco. De service vergroot volgens de retailer de klantloyaliteit en past in zijn 'servicegerichte en klantgeoriënteerde filosofie'.
De Britse keten houdt daarnaast in enkele vestigingen een pilot met compacte zelfscankassa's. Deze kassa’s accepteren alleen betalingen met een betaalpas en gebruiken slechts de helft van de ruimte van een normale zelfscankassa. Hierdoor kan Tesco de wachtrijen ‘aanzienlijk verkorten’.
Reacties 0