PLUS benoemd tot grootste Liegebeest

Supermarktketen PLUS is door consumenten uitgeroepen tot Liegebeest van 2014. Wakker Dier organiseert de verkiezing elk jaar, waarna consumenten stemmen op de retailer of het merk met het meest misleidende product of reclame op het gebied van dierenwelzijn. 

PLUS geeft consumenten met zijn Goudse kaas een verkeerd beeld omdat de verpakking doet vermoeden dat de melk afkomstig is van een koe die in de wei loopt met haar kalf, aldus Wakker Dier. Dat is volgens de organisatie niet het geval.

Supermarktketen Coop was ook genomineerd, omdat de kip in de zogenoemde authentieke vleeswarenlijn afkomstig zou zijn van plofkippen. Het concern werd van de lijst gehaald toen Coop aangaf de kip over twee maanden te vervangen door kip met één Beter Leven-ster.

Vorig jaar werd McDonald’s benoemd tot Liegebeest, omdat de fastfoodketen volgens Wakker Dier ten onrechte het gebruik van plofkip ontkende. Een jaar eerder won Iglo de Liegebeest-verkiezing.

Reacties

Laatste nieuws









Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.

RetailTrends