PLUS benoemd tot grootste Liegebeest

Supermarktketen PLUS is door consumenten uitgeroepen tot Liegebeest van 2014. Wakker Dier organiseert de verkiezing elk jaar, waarna consumenten stemmen op de retailer of het merk met het meest misleidende product of reclame op het gebied van dierenwelzijn. 

PLUS geeft consumenten met zijn Goudse kaas een verkeerd beeld omdat de verpakking doet vermoeden dat de melk afkomstig is van een koe die in de wei loopt met haar kalf, aldus Wakker Dier. Dat is volgens de organisatie niet het geval.

Supermarktketen Coop was ook genomineerd, omdat de kip in de zogenoemde authentieke vleeswarenlijn afkomstig zou zijn van plofkippen. Het concern werd van de lijst gehaald toen Coop aangaf de kip over twee maanden te vervangen door kip met één Beter Leven-ster.

Vorig jaar werd McDonald’s benoemd tot Liegebeest, omdat de fastfoodketen volgens Wakker Dier ten onrechte het gebruik van plofkip ontkende. Een jaar eerder won Iglo de Liegebeest-verkiezing.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!