Zusterformule BCC lanceert contactknop voor in huis

De Franse retailer Darty heeft een knop geïntroduceerd, die klanten vanuit huis draadloos verbindt met de helpdesk van de elektronicaketen. De zogenoemde Le Bouton Darty zorgt dat klanten met één druk op de knop binnen een minuut verbonden zijn met een medewerker van de elektronicaketen.

De service is 24/7 beschikbaar en ook voor producten die niet langer onder de garantie vallen. Daarnaast hoeft het product niet bij Darty gekocht te zijn. De BCC-zuster levert de dienst zolang zij producten van hetzelfde merk verkopen.

De knop werkt via wifi en bluetooth en omzeilt wachttijden. De losse button kost 25 euro en werkt met een abonnement van drie euro per maand voor telefonische hulp voor tv, audio en huishoudelektro. Daarnaast is er een abonnement van acht euro per maand voor alle toestellen, inclusief multimedia. 

De Franse consumentenorganisatie Que Choisir is niet te spreken over de knop vanwege deze abonnementskosten. "De klassieke naverkoopdienst van Darty is gratis, waardoor de knop weliswaar innovatief, maar nutteloos is", aldus de organisatie.

De Franse keten heeft zeven callcenters die acht miljoen klantentelefoontjes per jaar verwerken. "De connected button is een logisch verlengstuk van ons engagement", aldus ceo Régis Schultz. Of de zusterketens Vanden Borre en BCC in respectievelijk België en Nederland met een soortgelijk initiatief komen is nog niet bekend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!