Online marktplaats laat consument de prijs bepalen

De Amerikaanse online marktplaats Greentoe laat consumenten zelf bepalen wat zij over hebben voor een bepaald artikel. Vervolgens zetten zij het bod van de consument uit bij verschillende retailers, waarna zij mogen aangeven of zij akkoord gaan met de prijs.

Het idee werkt op basis van een driestappenplan. Consumenten kiezen het gewenste product uit, variërend van camera’s tot keukenapparatuur. Vervolgens geven zij aan welke prijs zij bereid zijn te betalen voor het product. Greentoe zet deze gegevens uit in zijn netwerk van elektronicaretailers. De eerste retailer die akkoord gaat met het bod verkoopt het artikel. Wanneer er geen enkele retailer akkoord gaat met de prijs krijgt de consument de kans om zijn bod te verhogen. De prijs van het artikel is inclusief btw en verzendkosten.

Om de biedingen te kunnen plaatsen dienen consumenten een account aan te maken. Vervolgens kunnen zij inloggen op een website of een bod plaatsen via de iOS-app van Greentoe. Bekijk op onze Pinterest-pagina een video over de online marktplaats.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!