Zalando heeft de schoenenafdeling van zijn webwinkel voorzien van een nieuwe fotofunctie waarmee shoppers alle schoenen in een 360-graden view kunnen bekijken. De afbeeldingen worden gecreëerd door de zogenoemde content creationteams van Zalando.
De foto’s worden genomen in een speciale fotobox van Packshot. Deze fotostudio is speciaal ontworpen voor het maken van 360-graden afbeeldingen. Op het moment dat het artikel geplaatst wordt start deze box automatisch met draaien. Hierdoor kan de camera het product vanuit alle hoeken vastleggen. In totaal worden er dertig foto’s geschoten.
De beelden worden vervolgens verzonden aan een ontwerper die ze optimaliseert voor gebruik in de webwinkel. Nadat deze stap is afgerond worden ze geüpload in de zogenoemde Zalando content and media tool comet. In dit programma worden de schoenen voorzien van alle relevante content. In het cms-systeem worden ook de dertig afbeeldingen aan elkaar geplakt waar een 360-graden view van het product ontstaat.
De 360-graden afbeeldingen zijn zowel in de volledige webwinkel als de mobiele variant te zien. In de afgelopen maanden heeft Zalando ruim tienduizend paar schoenen voorzien van een dergelijke foto.
Zalando lanceert 360-gradentool
Gepubliceerd op 16 december 2014 om 00:00
Reacties 0