Dienstverlening telecom beneden de maat
Gepubliceerd op
12 oktober 2004 om
00:00
De dienstverlening in de telecomsector wordt in Nederland als slecht ervaren, zo blijkt uit onderzoek van Blauw Research. Blauw ondervroeg 550 leden van haar online panel Opinieland. Daarvan vindt 37% de service van telecombedrijven slecht of zeer slecht. Over kabelexploitanten is 36% ontevreden en over energiebedrijven 35%. Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van T-Mobile. Bij alle type bedrijven en winkels holt het serviceniveau achteruit, zo is de mening van 56% van de Nederlanders. De kritiek van klanten richt zich op zowel de kwaliteit en de houding van servicemedewerkers aan de telefoon en in de winkels. Energiebedrijven en kabelexploitanten scoren slecht op service, maar ook telecomaanbieders moeten volgens 48% van de Nederlanders nog heel wat veranderen om het hun klanten naar de zin te maken. Van de 25% die aangeeft dat de mobiele telefoon voor hen onmisbaar is, zegt 66% dat de slechte service van de operator of de winkel een reden is om over te stappen naar een andere telecomaanbieder. Voor 67% van de Nederlanders is de mobiele telefoon belangrijk tot zelfs onmisbaar. Geen bereik en niet kunnen bellen door welke oorzaak dan ook is de grootste ergernis van mobiel bellen voor 76% van de consumenten.
Reacties 0