De Spaanse ontwikkelaar Whisbi geeft online winkelen een nieuwe dimensie door live videobeelden uit een winkel naar een online omgeving te zenden. In de online omgeving kunnen klanten aangeven naar welk product zij op zoek zijn.
Een medewerker gaat, voorzien van een smartphone of Google Glass, voor klanten op zoek naar de producten. De beelden zijn live te zien op de online omgeving waar de klant zich bevindt. Vooralsnog werkt Whisbi veelal met banken en telecomaanbieders als Vodafone, maar de oplossing is volgens topman Luigi Mallardo ontworpen voor alle retailers die toegevoegde waarde zien in van het tonen van fysieke producten om klanten een fysieke winkelervaring te bieden.
Een interactieve winkelsessie is in een aantal korte stappen opgezet. Wanneer de klant verbinding maakt met de winkel worden audio en video gesynchroniseerd en wordt er een chatvenster geopend. Vervolgens gaat de medewerker samen met de klant door het assortiment. Hierbij kan de klant al zijn wensen kenbaar maken en zijn vragen stellen.
Reacties 0