John Lewis-topman wil Black Friday inperken

Hoewel Black Friday voor hogere verkoopcijfers zorgt, betekenen de grote kortingen weinig goeds voor de winstcijfers van retailers. De verkooppiek zet daarnaast de backend van retailers onder druk, stelt managing director Andy Street van John Lewis tegen BBC.

“We moeten ons afvragen of het goed is om zoveel commercie binnen een korte periode te laten plaatsvinden”, aldus Street. De Britse warenhuisketen zag zijn verkoopresultaten op de laatste Black Friday 22 procent hoger uitkomen dan vorig jaar. Street hoopt echter dat deze stijging niet wordt overtroffen. “Ik denk niet dat we de geest terug in de fles kunnen stoppen, maar moeten we het vuurtje opstoken? Ik hoop het niet.”

De traditie om op de vrijdag na Thanksgiving grote prijspromoties te bieden, is afkomstig uit Amerika. Dit jaar gaven consumenten echter elf procent minder uit dan dezelfde periode vorig jaar. Dat werd onder meer veroorzaakt doordat veel winkelketens hun producten al vóór Thanksgiving hadden afgeprijsd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!