G-Star laat franchisers online orders verzenden

G-Star heeft zijn multichannelstrategie uitgebreid met het verzenden van online bestellingen vanuit franchisewinkels. Dat maakt het voor de ondernemers mogelijk om hun eigen voorraad via de webwinkel van het merk te verkopen.

Voorheen werkte G-Star alleen met ‘collect from store’, waarbij klanten online kunnen aangeven in welke winkel ze de bestelling willen ophalen. Bij ‘ship from store’ wordt na een online bestelling bekeken vanuit welke winkel de order volledig kan worden geleverd, waarna die locatie een realtime notificatie ontvangt. Daarmee wil G-Star zijn ondernemers in staat stellen ‘om actief deel te nemen aan de online winkelbehoefte van de consument’.

De nieuwe dienst is de afgelopen maanden getest en deze maand uitgerold naar alle vestigingen. “Ons winkelpersoneel begint tegenwoordig al om acht uur om alle pakketten te verwerken”, laat een ondernemer uit Leeuwarden weten.

‘Ship from store’ wordt komende maand ook naar Duitsland en Zweden uitgerold, waarna de ondernemers uit de rest van de wereld aan de beurt zijn. In de toekomst wil G-Star ook zijn multibrandpartners deel uit laten maken van de nieuwe dienst.

RetailTrends