Crème de la Crème en 12x schoenenwinkels

Twee vestigingen van parfumerieketen Crème de la Crème en een dozijn schoenenwinkels kwamen afgelopen week voorbij op onze social media-kanalen.

Een parfumerieketen met de naam Crème de la Crème schept natuurlijk de nodige verwachtingen. Helemaal als je jezelf een ‘cult-keten’ noemt. Crème de la Crème probeert in thuisland Litouwen en Estland de verwachtingen te beantwoorden.

Een koersbord, maar dan voor supermarktprijzen. PLUS Huizen vergelijkt zichzelf zo realtime met lokale concurrenten. 'Kan ik dan ook short gaan op Hamburgers AH?', vroeg communicatietrainer Henk Bouma zich af op onze Facebook-pagina.

In de wekelijkse rubriek 12x was vorige week vrijdag aandacht voor een dozijn schoenenzaken waar je mee wegloopt. Van Casablanca tot Sulzbach en van Valletta tot Helsinki: de voorbeelden komen van over de hele wereld. Verder was er op Facebook aandacht voor de 'redding' van V&D en een interactieve gevel van Kate Spade.

Op Pinterest kwam afgelopen week de eerste koffiekiosk van Parijs voorbij. De initiatiefnemers willen met Honor voet aan de grond krijgen tussen de vele koffiebars in de Franse hoofdstad. In hun kiosk bereiden barista’s de koffie voor het oog van voorbijgangers. “Sommige mensen durven eerst niet zo goed te vragen naar de manier waarop de koffie wordt gemaakt. We willen juist de afstand verkleinen en contact leggen met klanten.”

Hoe technologie de toekomst van marketing verandert is te zien in deze infographic. Consumenten zullen marketing door onder meer voorspellende analyses als steeds meer gepersonaliseerd ervaren, voorspelt New Jersey’s Science & Technology University. En cmo’s zijn in 2017 meer bezig met IT dan de chief information officers.

Verder op Pinterest het storedesign van de Franse kaaswinkel Alléosse, stijlvol product display van Dior Homme en een kijkje bij Threefold Foodstore & Eatery waarvan het water je in de mond loopt.

Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!