'HEMA is het meest verleidelijke retailmerk'

HEMA is door de consument in ons land verkozen tot het meest verleidelijke Nederlandse merk. Dat blijkt onderzoek van Totta brand lab naar 105 merken onder bijna negenduizend consumenten. HEMA is daarin achter Google op de tweede plek geëindigd.

De zogenoemde Brandscan 2014 bestaat uit 24 motivaties, belangen en behoeften, onder te verdelen in de categorieën basics, ambitie, zelfontwikkeling, vitaliteit en aantrekkingskracht. Hoe beter een merk in staat is deze drijfveren aan te spreken, hoe verleidelijker een merk is.

HEMA scoort hoog op achttien van deze drijfveren, waarbij plezier, verbonden, zorgzaam en orde eruit springen. De retailer spreekt de belangen van de consument in brede zin aan, waardoor de consument zich volgens medeoprichter Celeste Miller van het onderzoeksbureau sterk verbonden voelt met het merk. “HEMA is een merk wat ons gelukkig maakt.”

YouTube eindigde achter Google en HEMA op de derde plek van meest verleidelijke merken. IKEA en Kruidvat zijn na HEMA de meest verleidelijke retailmerken.

Top tien retailmerken:

1. HEMA
2. IKEA
3. Kruidvat
4. Albert Heijn
5. Wehkamp
6. Action
7. Hornbach
8. Praxis
9. GAMMA
10 Blokker

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!