Schoenenketen vanHaren heeft zijn winst vorig jaar met dertien procent zien toenemen. Dat laat ceo Krein Bons weten in het Brabants Dagblad. Over de hoogte van de winst doet hij geen uitspraken.
VanHaren maakte vorige maand al bekend de omzet met 7,8 procent te hebben zien stijgen en een recordaantal schoenen te hebben verkocht. Daarbij liet Bons al weten met het veranderende retaillandschap in het achterhoofd tevreden te zijn met het jaarresultaat. Ook het winstcijfer kan hem bekoren: “In de detailhandel is dat een mooi resultaat.”
De schoenenketen maakt volgens Bons het verschil met service. “Als er minder klanten komen, dan moet je de klanten die er zijn verrassen.” Besparen op personeel en opleiding is er dan ook niet bij. Zo zijn er mensen bij vanHaren die er al jaren werken, zegt de ceo. “Dat kost geld, maar goede mensen die met trots bij het bedrijf werken, zijn een belangrijk kapitaal.”
VanHaren kan verder profiteren van de inkoopkracht van moederconcern Deichmann, waardoor de retailer kan concurreren op prijs. Daarnaast beschikt de Duitse organisatie over een eigen ontwerpafdeling, zodat vanHaren snel kan inspringen op modewisselingen.
VanHaren start deze maand met bezorging in België. Daarmee speelt de retail volgens Bons in op de grote vraag vanuit de grensregio. Plannen voor fysieke winkels zijn er niet.
Reacties 0