Dikke kinderen krijgen eigen collectie

Grote modeketens komen dit najaar met een collectie extra grote maten voor kinderen. Ongeveer vijf procent van de nieuwe collectie zal verschijnen in ‘extra wijd’. Enkele winkelketens hebben taillebanden van elastiek om het extra gewicht te huisvesten. C&A heeft de gehele kledinglijn opnieuw gemodelleerd omdat alleen zo volgens het kledingbedrijf de kleding mooi zit. Postorderbedrijf Wehkamp introduceert een ‘grote maten special’ waar het bedrijf voor samenwerkt met de Deense kledingspecialist Claire (gespecialiseerd in kleding in zeer ruime maten). C&A en Wehkamp verwachten veel van de speciale uitvoering van de collectie. Andere kledingwinkelketens wachten af. WE neemt genoegen met de verstelbare tailleband en ook Mexx voelt weinig voor het invoeren van extra grote merken in hun reguliere collectie. De markt voor extra grote kindermaten groeit hard. Tussen 1980 en 1995 verdubbelde het aantal dikke kinderen tot 650.000.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!