RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video’s, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
De lessen van Bart van den Nieuwenhof van La Place
Het mooie aan retail is het spel van verleiding van de consument, vindt ceo Bart van den Nieuwenhof van La Place. Hij vertelt over zijn passie voor retail, de toekomst van de foodformule en zijn leerschool bij onder meer C&A en Hunkemöller. Les nummer één: durf aan alles te twijfelen.
Twintig manieren om retail een impuls te geven
Met de vorige week gepresenteerde Retailagenda wil minister Henk Kamp van Economische Zaken de aantrekkelijkheid van Nederlandse winkelstraten vergroten. Zo moet in er meer ruimte komen voor de combinatie van horeca en winkels. Dit plan en de andere actiepunten staan hier op een rij.
De verbouwing van AH XL in 75 seconden
In de vernieuwde Albert Heijn Eindhoven speelt versbeleving de hoofdrol. Klanten komen binnen via een marktplein waar lokale leveranciers hun producten verkopen en in de Allerhande-keuken bereiden koks elke dag verse maaltijden. In een timelapse is de ombouwoperatie die ‘militaire precisie en timing’ vergde in beeld gebracht.
De drie belangrijkste uitdagers van iDEAL
Hoe lang is iDEAL nog de belangrijkste betaalmethode van ons land? Joachim de Boer, directeur bij DeOnlineDrogist.nl en mede-oprichter van de payment service provider Ginger Payments ziet drie grote uitdagers van iDEAL.
Het high-techschip van Made.com
In een oude boekhandel in hartje Londen heeft online meubelverkoper Made.com een showroom geopend. Een winkel wil de etailer de vestiging niet noemen, omdat de meeste producten er niet direct te koop zijn. “Het draait er om de experience en de synergie met de webshop”, aldus Damien Poelhekke die in ons land verantwoordelijk is voor de uitrol van het concept. Hoe dat er in de praktijk allemaal uitziet, is hier te bekijken.
Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.
Het beste van RetailWatching: week 12
Gepubliceerd op 23 maart 2015 om 08:21
Reacties 0