Primark zet in een eerste stap zeventig procent van zijn producten met prijs en informatie online. Dat laat topman Breege O'Donghue weten aan het Duitse vakblad TextilWirtschaft.
Ook Nederlandse klanten kunnen een groot deel van de herfst/wintercollectie van dit jaar inmiddels online bekijken. Of de retailer zijn producten ook online gaat verkopen, laat O’Donghue in het midden. “We houden van fysieke winkels.”
Op de Nederlandse pagina hebben bezoekers de mogelijkheid om de producten te liken, door deel te nemen aan Primania. Primania is een platform waarop klanten looks van de Ierse keten kunnen posten, delen, beoordelen en bekijken. Bij de introductie afgelopen zomer in Nederland telde het platform al zo’n driehonderdduizend bezoekers per week in Europa.
Primark beschikt als één van de weinige kledingketens niet over een webwinkel. Head of industries Marco Wolters van marktonderzoeker GfK verwacht dat Primark zich echter ook op crosschannelgebied gaat roeren, zo liet hij vorige week weten op RetailWatching. “Nu genereert Primark zoveel traffic in de winkel dat daar online niet tegen valt op te boksen, maar klanten verlangen steeds meer 24/7 beschikbaarheid.”
Klanten bezoeken volgens Wolters momenteel al in groten getale de website van Primark, zelfs nu daar niets te koop is. “Ze zoeken, blijven ook even hangen, maar schieten vervolgens toch door naar de concurrent waar ze wel online kunnen winkelen.”
Reacties 0