​Het beste van RetailWatching: week 28

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Over welke boeg gooit H&M het dit keer?
H&M kondigde onlangs aan met een nieuw winkelconcept te komen. ‘Een totaal andere formule’ moet het nieuwe concept worden. Anders dan moeder H&M, maar ook dan zusterformules als & Other Stories, Weekday, Monki en Cos. Business Insider boog zich over de vraag hoe het nieuwe concept eruit moet komen te zien en kwam tot vijf aanbevelingen voor H&M, geïnspireerd op bestaande merkconcepten.

McDonald's' hittegevoelige reclamezuil
McDonald's wist vorige week op het Damrak in Amsterdam wel raad met de hittegolf in ons land. Op het moment dat het warmterecord van 38,6 graden sneuvelde, ging zijn hittegevoelige reclamezuil vol bekertjes voor een gratis McFlurry open.

Retailers, waar was jullie interesse in Wehkamp?
Vier jaar nadat Wehkamp voor het eerst in de etalage werd gezet, is het bedrijf eindelijk verkocht. Apax zou het van twee andere private equity-partijen gewonnen hebben. Branchegenoten hadden geen interesse in Wehkamp, op een belletje van Amazon na. Ook die interesse werd echter nooit serieus. Maar waarom eigenlijk niet?

Een eerste blik in het nieuwe Bakker Bart
Bakker Bart heeft in Groningen een winkel volgens een nieuwe formule geopend. De winkel is intensief verbouwd en dient na evaluatie van de resultaten tot voorbeeld voor toekomstig te openen en te verbouwen Bakker Bart-winkels elders in Nederland. “Met de opening zijn we een nieuwe weg ingeslagen”, aldus algemeen directeur Herbert Schalkwijk.

Deze retailers snijden al in hun winkelbestand
Grote internationale retailers kondigen massaal winkelsluitingen aan. American Apparel is de volgende in de rij van veelal Amerikaanse winkelketens die het met minder filialen doen. Een overzicht van zijn voorgangers uit binnen- en buitenland.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!