'Rocket Internet neemt belang in lerende shop-app'

Rocket Internet heeft geld gestoken in de Duitse app Shopkin. Dat blijkt uit een melding van weblog Deutsche Startups, waar Emerce over bericht. Shopkin is een visueel georiënteerde zoekmachine in damesmode.

De app raadpleegt het assortiment van vijfhonderd aangesloten winkels. Daaruit presenteert het ongeveer een miljoen producten. Shopkin is een lerende app. Het analyseert hoe gebruikers de app raadplegen, leert de voorkeuren van de gebruiker kennen en gebruikt deze informatie om passende aanbevelingen te doen.

Er zijn volgens Deutsche Startups diverse signalen die onderbouwen dat Rocket Internet een nog onbekende investering heeft gedaan in Shopkin. Zo richt de laatste versie van de app zich ook op de Nederlandse markt. Alle bedrijven die onder Rocket Internet vallen dienen snel buiten de Duitse landsgrenzen actief te worden. Daarnaast heeft Shopkin in mei een conceptuele verandering meegemaakt. Tot die tijd heette de app Shoekin en had die alleen oog voor schoenen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!