Het Franse Teleshopping implementeert in samenwerking met PowaTag een multichannelstrategie. De samenwerking geeft klanten van Teleshopping de kans om producten, aangeboden in de televisie-uitzending en het e-commerceplatform van het merk, via hun smartphone te kopen.
De software laat consumenten foto’s van artikelen maken en deze uploaden. Vervolgens kunnen zij het product met één druk op de knop aanschaffen. Ze worden hierbij naar de webwinkel van Teleshopping gebracht.
De dienst wordt in het derde kwartaal van dit jaar uitgebreid met audiotags in de televisie-uitzendingen van Teleshopping. Deze tags worden op eenzelfde manier herkend door de PowaTag app. Gebruikers scannen de audiotags en worden vervolgens naar de webwinkel gebracht om het product direct aan te schaffen.
Met deze ontwikkeling biedt Teleshopping zijn klanten aankoopmogelijkheden via televisie, internet, catalogi en fysieke vestigingen. Hiermee poogt de retailer zijn positie in het digitale landschap te versterken.
Reacties 0