Het wie, wat en hoe van Bubble Post

We hebben er vanaf september wederom een nieuwe pakketbezorger bij. Het Belgische ‘groene’ stadsconcept Bubble Post start in september met het bezorgen van pakketten in Amsterdam en Utrecht. Twee maanden later moeten de fietskoeriers ook door de straten van Rotterdam, Breda en Eindhoven razen. Wat kunnen we van de komst van de jonge honden (met een gemiddelde leeftijd van 28 jaar) naar Nederland verwachten?

Bubble Post werd drie jaar terug in Gent opgericht en zit sindsdien in de lift. Het aantal bezorgde pakketten groeit jaarlijks, evenals het werkterrein. De teller staat ondertussen op negen steden in België. Later dit jaar moeten er nog eens vijf Belgische steden worden bevoorraad en is er dus de introductie in Nederland. De groeiambities zijn mogelijk door nieuw verworven groeigeld á 2,4 miljoen euro.

De bezorger blijft zijn werkterrein dus uitbreiden. “Sinds onze start groeien we permanent”, zegt marketeer Yan Ketelers eerder deze maand tegenover De Standaard. “In onze Gentse hoofdkwartier zijn we met zestien. Met de chauffeurs en de planners erbij zijn we met een zestigtal vaste medewerkers die we aanvullen met uitzendkrachten om de drukte op te vangen.”

Bubble Post wil naar eigen zeggen de transportsector sexyer maken. “Klanten kiezen voor ons om de duurzaamheid én de efficiëntie, snelheid, prijs en service”, meent Ketelers. Zestig tot zeventig procent van de leveringen gaat per fiets. De overige bezorgingen gaan per elektrische bestelwagens. “We vergroenen de stad.” In België rijdt Bubble Post onder meer voor Nespresso, Vente Exclusive en Kiala.

Wat Bubble Post onderscheidt van andere fietskoeriers? “Wij bieden een totaaloplossing “, ziet Ketelers. “We bieden een depot aan de stadsrand, waarmee we activiteiten kunnen bundelen: goederen opvangen, opslaan, sorteren en snel leveren. Ideaal om e-commerce-activiteiten of gekoeld transport vlot te ondersteunen.”

En de zelf ontwikkelde planningssoftware geeft Bubble Post een voorsprong op concurrenten, meent Ketelers. “Ons developersteam willen we minstens verdubbelen, om verder te werken aan verbeteringen. Vijfhonderd pakjes leveren op één dag kun je niet improviseren. We blijven werken aan nieuwe features voor nog meer automatisering.”

Perfecte transportmiddelen en ideaal gelegen depots zijn twee andere succesfactoren van Bubble Post, stellt hij. “De meeste leveringen zijn sameday-delivery’s, dus er wordt altijd snel weer plaatsgemaakt voor nieuwe leveringen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in