RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Breekt de combinatiewinkel dan toch door?
Media Markt en Fame zijn niet de eerste retailers die hun handen ineenslaan. Samenwerking is immers niet nieuw voor de retailmarkt, merkte de Rabobank twee jaar terug al op in het honderdste nummer van RetailTrends. In de huidige markt zijn (onderscheidende) formules steeds belangrijker waardoor pure inkoopsamenwerking niet voldoende is en de samenwerking zich ook naar de formule moet uitstrekken.
Zo wil Mister Spex de grootste online brillenboer worden
Mister Spex heeft de ambitie om Nederlands grootste online verkoper van brillen te worden. Niet verkeerd voor een speler die pas sinds deze zomer actief is op onze markt. De Duitse etailer aast zoals zoveel online concurrenten op het gat dat traditionele ketens achterlaten.
Robots in een cosmetica-community
In Zagreb opende vorige maand de eerste vestiging van AlpStories zijn deuren. Verzorgingsproducten gewoon op schappen neerzetten vindt het cosmeticamerk te gemakkelijk. De klanten steken daarom zelf de handen uit de mouwen door ingrediënten te kiezen, waarna een robot er ter plekke een verzorgingsproduct van maakt.
Wat blijft er over van Macintosh?
Macintosh houdt zich al decennia bezig met de aankoop en verkoop van winkelformules. Sinds de oprichting in 1949 als kleermaker vergaarde het bedrijf tientallen formules uit onder meer de modebranche, meubelsector en zelfs telecomwereld. Tegenwoordig is er echter geen geld meer voor nieuwe aankopen en moeten er zelfs activiteiten verkocht worden omuit de schulden te komen.
Dit maakt China koning Namaak
Adidos-schoenen, een trainingspak van Like, een nieuwe tas van Luis Vuton of wat dacht je van een kop koffie bij Star Fucks (hij bestaat echt!). De makers van nep en namaak zijn jongens met humor, al is het de vraag of ze het zelf in de gaten hebben.
Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.
Reacties 0