​‘Korting converteert verlaten winkelmandjes alsnog’

Meer dan de helft van de winkelwagenverlaters wordt teruggelokt met een korting van twintig procent of minder. Voor 59 procent is zo’n korting voldoende om hen alsnog over de streep te trekken, blijkt uit onderzoek van Bizrate Insights onder 62 duizend Amerikaanse consumenten.

Een kwart van de ondervraagden zou met tien procent korting de geselecteerde items aanschaffen. De meeste online shoppers (twaalf procent) die hun winkelmandje al gevuld hebben, haken af omdat ze hun aankoop later willen afronden. Tien procent moet nog nadenken over de producten, terwijl zeven procent het totaalbedrag te hoog vindt.

Retailers kunnen hen terughalen door de consumenten ’s avonds na zessen een korting van tien tot twintig procent aan te bieden. De meerderheid van de ondervraagden beschouwt dat als het beste moment om alsnog over te gaan tot een aankoop.

De meeste online shoppers haken overigens al af in hun zoektocht naar producten. Als voornaamste reden wordt genoemd het niet kunnen vinden van de gewenste maat of stijl. Bijna een derde laat de geselecteerde producten schieten bij het afrekenen. In de meeste gevallen spelen technische problemen een rol.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!