​Het beste van RetailWatching: week 32

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Drie redenen waarom Picnic het wél gaat redden
Online boodschappen doen is volgens Picnic nog niet doorgebroken in ons land, omdat consumenten hoge bezorgkosten moeten betalen. De nieuwe etailer bezorgt daarom gratis en biedt een laagste prijsgarantie. Hoe rekent Picnic zijn verdienmodel rond? Drie redenen waarom deze nieuwkomer het misschien wel redt en reuzen als Ahold en Jumbo kan kietelen.

Dit moet je weten over de ‘Amazon-killer’
Waar (retailend) Nederland in de ban is van de introductie van Picnic, vult Jet.com de headlines in de Verenigde Staten. Net als de Nederlandse websuper wist Jet.com al ver voor zijn lancering de aandacht voor zich op te eisen. Niet heel gek, als je grootmacht Amazon van de troon wilt stoten.

De (on)mogelijkheden van gedeelde winkelconcepten
Loods 5, mijnTafel, City Bazaar, Boqz: het delen van winkelruimte lijkt een aantrekkelijke manier om de vierkante winkelmeters rendabel te houden. Twee van die partijen zijn echter alweer failliet, terwijl mijnTafel onlangs twee vestigingen sloot. Wat komt er allemaal kijken om een gedeeld winkelconcept rendabel te maken?

Zijn de magere jaren helemaal voorbij?
De zeven magere jaren zijn voorbij, als we De Nederlandsche Bank mogen geloven. We laten de crisis achter ons en de Nederlandse economie komt weer op stoom. Maar geldt dat ook voor de retailbranche? En hoe doen we het in vergelijking met de rest van de Europese Unie? Eurostat heeft de antwoorden.

Zo stampt Suitsupply een flagshipstore uit de grond
"De Chinese overheid steunt ons omdat zij een ander soort retail wil, bereikbaarder, niet die van corruptie en de geschenkcultuur", aldus oprichter en ceo Fokke de Jong eerder tegen NU.nl. Suitsupply laat in een video zien hoe het wil profiteren van een 'instortende Chinese economie'.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!