​Albert Heijn snijdt in directie

Adriaan Thierry is begin deze maand vertrokken als directeur omnichannel marketing en format van Albert Heijn. Saskia Egas Reparaz, voormalig general manager van AH to go, is benoemd tot senior vice president marketing & format. Daarmee is de functie van Thierry komen te vervallen, meldt de supermarktketen woensdag.

Albert Heijn wil de organisatie vereenvoudigen om zo met meer snelheid, effectiviteit en innovatie te kunnen opereren. "De afgelopen maanden heeft het 'leadership' van Albert Heijn onder leiding van algemeen directeur Wouter Kolk gewerkt aan de strategie voor de komende jaren", laat een woordvoerder weten aan RetailNews.

De online activiteiten zijn losgekoppeld van de afdeling marketing en format, met als gevolg dat general manager Selma Postma van Albert Heijn Online rechtstreeks aan Kolk rapporteert. Verder is ook de functie van directeur houdbaar Erik-Jan Mares opgeheven, omdat Marit van Egmond als executive vice president merchandising & sourcing zowel verantwoordelijk is geworden voor vers als houdbaar. Waar Thierry ‘in goed overleg’ is vertrokken, is Mares tegenwoordig betrokken bij de fusie tussen Ahold en Delhaize.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!