​Picnic-oprichter: 'Het kan altijd fout gaan'

Picnic heeft een compleet alternatief distributiesysteem opgezet om de bezorgkosten omlaag te brengen. Bovendien betreedt het een heel complexe markt, zegt medeoprichter Michiel Muller tegenover Intermediair. “Het blijft een gok, het kan altijd fout gaan.”

Picnic werkte drie jaar lang aan zijn concept, dat woensdag officieel van start gaat. Gedurende die periode is gewerkt aan drie speerpunten: geen bezorgkosten, dezelfde prijs als in de gewone supermarkt en een helder bezorgmoment.

De websuper gaat drie keer per week rijden in de straat, omdat mensen gemiddeld drie keer per week boodschappen doen. Consumenten vinden bezorging op maandag, woensdag en vrijdag namelijk prima, stelt Muller. “De wekelijkse bulk van frisdrank en wc-papier laat je bezorgen en voor de liflafjes ren je naar je kaasboertje.”

De bezorgkosten worden gedrukt door vanuit een centraal punt in Nijkerk met een grote vrachtwagen naar een lokaal overslagpunt te rijden. Vandaar rijden elektrische autootjes de wijk in, zegt hij. “Dus niet zoals bij albert.nl, waar een chauffeur voor iedere bestelling apart rijdt en kriskras door de stad.”

Voor concurrerende prijzen heeft Picnic lagere prijzen bij leveranciers bedongen, vertelt de medeoprichter. Daarna werd de software gebouwd en hebben consumenten in Amersfoort het concept getest. Ook heeft de etailer gekeken of er genoeg financiële ademruimte is. “We moeten het de eerste paar jaar kunnen uitzingen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!