Uniqlo werkt aan dedicated webshops voor zijn Europese markten. Dat zegt coo Takao Kuwahara van Uniqlo Europa tegen FashionUnited.
Nederlandse consumenten worden nu nog doorverwezen naar de Britse webwinkel. Wanneer de Nederlandstalige webshop wordt gelanceerd, is nog niet bekend. De Japanse modeketen test momenteel een webwinkel voor de Franse markt.
Uniqlo opent vrijdag daarnaast in Antwerpen zijn eerste stenen vestiging in de Benelux. “De aanwezigheid van fysieke winkels blijft het meest belangrijk”, zegt Kuwahara. “Ik weet dat er moderetailers zijn die winkels sluiten ten gunste van online activiteiten, maar dat zullen wij nooit doen.”
Ceo Tadashi Yanai liet vorig jaar weten snel een eerste winkel in ons land te openen, maar die laat nog op zich wachten. De grootste uitdaging voor uitbreiding van het Europese winkelbestand is het vinden van geschikte locaties met voldoende vierkante meters, aldus Kuwahara.
Uniqlo is sinds 2001 actief in Europa, toen de retailer in Londen zijn eerste Europese winkel opende. Inmiddels telt de fashionretailer ruim twintig vestigingen in Groot-Brittannië, Frankrijk, Rusland en Duitsland.
Reacties 0