​Macintosh grijpt zich vast aan like-for-like groei

Macintosh Retail Group heeft de vergelijkbare omzet in het derde kwartaal met 1,8 procent zien toenemen. Daarmee haakt het moederconcern van onder meer Manfield en Scapino aan bij de groei in het eerste halfjaar. Dat stelt ceo Kurt Staelens bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers.

Over het hele jaar kwam de like-for-like groei uit op 2,1 procent. De totale omzet van Macintosh liep in het derde kwartaal met 4,4 procent terug tot 108,4 miljoen euro. Het concern zag zijn winkelbestand echter met zestig vestigingen teruglopen tot 550.

Macintosh zag verder het onderliggende resultaat opnieuw toenemen, dit keer met 2,6 miljoen euro. Desondanks is er nog sprake van een negatief resultaat van 3,6 miljoen euro. De ebitda kwam in het derde kwartaal uit op anderhalf miljoen euro in de min, een verbetering van 1,2 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar.

Verder zijn de eerste effecten van de transformatieprogramma’s zichtbaar in de directere aansturing van de winkels en in de collecties, stelt Staelens. “Het op korte termijn efficiënter maken van onze operaties en organisaties is nu veel beter mogelijk.”

Macintosh is ook te spreken over de introductie van nieuwe winkelconcepten. Zo zijn twaalf vestigingen van Manfield inmiddels voorzien van een nieuwe look. In het derde kwartaal lag de omzet van deze vestigingen zestien procentpunten hoger dan de vernieuwde winkels die niet zijn vernieuwd. Bij de twee vernieuwde Belgische winkels van Brantano lag dat op 9,5 procentpunten.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends