Het beste van RetailWatching: week 44

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Microsofts eerste Apple Store
Microsoft beschikte al over ruim 110 winkels, maar een flagshipstore zat er niet tussen. Het technologieconcern volgde daarmee een ander pad dan grote concurrent Apple, dat eigenlijk alleen maar flagshipstores opent. Maar daar is vorige week verandering in gekomen met de opening aan Fifth Avenue in New York, de duurste winkelstraat ter wereld.

Waarom Action alwéér de beste is
Action werd donderdag als eerste retailer voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot beste winkelketen van ons land. Als klap op de vuurpijl mocht Ronald van der Mark, die eind dit jaar vertrekt als ceo van de discountketen, de prijs voor beste Retail Executive in ontvangst nemen. Voor de publieksprijs kreeg Action de zegen van een grote meerderheid van de Nederlandse consumenten. Wat is de magie van Action?

Waarom je een voorbeeld moet nemen aan Starbucks
Dat traditionele retailers moeite hebben met de integratie van alle kanalen moge duidelijk zijn. Ook al hebben de meeste spelers inmiddels een eigen app, het is vaak nog een apart kanaal. Maar het is hoog tijd om die silo’s te doorbreken, als je het aan dialoogmarketingbureau Yourzine vraagt. “2016 wordt het jaar van mobiele personalisatie en relevantie.

Retailers kunnen stoppen met korting geven
Winkelen moet volgens Marc Dijk leuk en waardevol zijn. Voor koopjes en hoge kortingen gaan klanten niet meer naar de winkel. Klanten die echt de laagste prijs willen hebben kopen via internet. De effectieve retailer kan dus stoppen met het geven van (ongeplande) kortingen.

De nieuwe versiertrucs van McDonald’s
McDonald's zet vaart achter de vernieuwing van zijn Nederlandse vestigingen. Alhoewel, vernieuwing? Eigenlijk doet de fastfoodketen voortaan iets dat de basis vormt van goed retailen. Hoe McDonald’s weer in het hart van consumenten wil komen (en in hun portemonnee).

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!