Asda laat online shoppers hun bestellingen bij partnerretailers afhalen of retourneren via zijn supermarkten. De dienst ToYou is een primeur in het supermarktlandschap, zegt logistiek directeur Ian Stansfield tegen The Guardian.
Met de lancering speelt Asda volgens hem in op de groeiende vraag van webwinkels om hun klanten een fysieke plek te bieden. “Online retailers krijgen via ToYou een aanwezigheid in de winkelstraat, terwijl consumenten hun bestellingen kunnen afhalen tijdens het wekelijkse boodschappen doen”, aldus Stansfield.
Consumenten kunnen de locatie van hun pakketje realtime volgen en het vervolgens afhalen in een kiosk of pick-up point in een Asda-supermarkt. De Britse supermarktketen hoopt hierdoor meer traffic naar zijn ruim zeshonderd vestigingen te krijgen. In 2019 is ToYou goed voor veertig miljoen extra klantbezoeken per jaar, verwacht Asda.
Asda staat flink onder druk door veranderend consumentengedrag en de opmars van discounters als Aldi en Lidl. In het tweede kwartaal kromp de like-for-like omzet met 4,7 procent, de grootste daling in de geschiedenis van de keten.
Reacties 0