​Urban Outfitters koopt pizzaketen

Urban Outfitters heeft een Amerikaanse pizzaketen overgenomen om diens groei te versnellen. Dat hebben beide partijen bekendgemaakt, zonder financiële details te geven.

De kledingretailer wordt verantwoordelijk voor de expansie Pizzeria Vetri, terwijl de pizzaketen zich bezighoudt met het voedsel. De kledingketen hoopt te profiteren van de groei bij onder meer broodjesketens en pizzaketens, aldus ceo Richard Hayne. "De bestedingen aan casual dining nemen snel toe en daardoor denken we dat er veel kansen zijn om het Vetri-concept uit te breiden."

Het is nog onduidelijk hoe de plannen van Urban Outfitters met de restaurantketen eruit zien. De retailer experimenteerde eerder al met restaurants in enkele vestigingen, waaronder in Brooklyn. Mocht Urban Outfitters de pizzaketen willen integreren in zijn bestaande vestigingen, dan is dat volgens The Washington Post een manier om de broodnodige loop in de winkels te krijgen.

De acquisitie doet veel stof opwaaien in de Verenigde Staten. Zo daalde de koers van de kledingketen met ruim zeven procent na de aankondiging en zakte nog verder nadat Urban Outfitters zijn kwartaalcijfers publiceerde. De retailer heeft in het derde kwartaal een omzet van 825 miljoen dollar (773 miljoen euro) gerealiseerd, terwijl analisten rekenden op circa 868 miljoen dollar. Waar een vergelijkbare omzet van ruim drie procent werd verwacht, noteerde Urban Outfitters een plus van één procent.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends