​Het beste van RetailWatching: week 50

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Kwantums nieuwe stijl
Na liefst drie jaar testen en ontwikkelen rolt Kwantum zijn nieuwe formule uit. Die formule moet invulling geven aan de nieuwe strategie, waarin de woonketen verandert van productgedreven naar klantgericht.

Hoe 2theloo de wereld verovert
Nog geen vier maanden nadat 2theloo voet op Britse bodem heeft gezet, is de toiletwinkelketen beloond met de prestigieuze Loo of the Year Award. Een veelbelovende start van de Britse activiteiten van 2theloo, die tot in het verre buitenland actief is. “Waar mensen uit onze omgeving wel eens zeggen: 'Chili, zou je je daar nou wel gaan vestigen?', daar doen wij het gewoon.

De nieuwe start van Bakker Bart
Roerig. Zo kan de afgelopen periode van Bart’s Retail wel worden bestempeld. In acht jaar tijd versleet de franchiseorganisatie vier directeuren, terwijl de bakkerijformule veelvuldig negatief in het nieuws kwam vanwege hommeles met franchisenemers. Herbert Schalkwijk is begin dit jaar aangesteld om daar verandering in te brengen. “We zijn op de goede weg”, vertelt hij in gesprek met RetailWatching.

Drie vragen aan HEMA-baas Tjeerd Jegen
HEMA opende eind november op London Stansted Airport zijn eerste filiaal op een buitenlandse luchthaven. Hoofdredacteur Donovan van Heuven woonde de winkelopening bij en sprak voor het decembernummer van RetailTrends met ceo Tjeerd Jegen over zijn eerste negen maanden bij de warenhuisketen. Deze drie vragen hebben het magazine niet gehaald, maar de antwoorden willen we je niet onthouden.

Zo verandert deze startup de fashionretail
Stich Fix is net vier jaar onderweg, maar boekt volgens analisten dit jaar een omzet van meer dan tweehonderd miljoen dollar. De online fashionspeler voorziet ruim honderdduizend vrouwen maandelijks van een complete outfit en maakt daarvoor gebruik van de heilige gralen in retail: big data en een persoonlijk aanbod. Niet slecht voor een concept dat is bedacht door een student.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!