​Nederlandse luxe webwinkel ziet levenslicht

Lxry Living is deze maand gestart met de online verkoop van dure producten als horloges en meubels vanuit Nederland. Het initiatief is afkomstig van César Ostermann, ceo van internetbureau PSB Groep.

Ostermann heeft het online speelveld gaandeweg zien verbreden, zegt hij op RetailWatching. “Inmiddels zijn zelfs verswaren online te bestellen. Duurdere producten komen nu ook online beschikbaar.”

Lxry Living treedt op als intermediair tussen klanten en luxe merken als Cartier, Minotti en Bang & Olufsen. Op verzoek van klanten wordt daarbij alles uit handen genomen, van de aflevering tot installatie. Ook is het mogelijk om een heel kantoor in te laten richten door interieurarchitecten, designers en grafisch ontwerpers.

De webwinkel werd gelanceerd rond de Masters of LXRY, de beurs die voorheen bekendstond als Miljonair Fair. Lxryliving.com richt zich op een grote groep mensen ‘die in de anonimiteit over een dikke beurs beschikt’, zegt Ostermann. “Mensen die niet besprongen willen worden door verkopers met grote verhalen, maar zelf willen kiezen waar ze hun geld aan uitgeven.”

Tijdens de testfase mikt de ceo alleen op Nederlandse klanten, maar op lange termijn wil hij de internationale markt bedienen. Als voorbeeld wijst hij op een horloge van Van der Klaauw, dat in China nog niet in de winkel ligt. “De groei ligt in steden als Dubai, Istanbul, Moskou en Shanghai.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!