Bol.com beleeft drukste dag ooit

Met 350 duizend verkochte cadeautjes was afgelopen maandag de allerdrukste dag in de geschiedenis van bol.com. De omzet lag zeventig procent hoger dan op de drukste dag voor Kerst vorig jaar.

De omzet was bovendien twintig procent hoger dan op de maandag voor Sinterklaas, tot dan toe de drukste dag in de geschiedenis. Op het drukste moment werden elf artikelen per seconde verkocht, meldt de etailer.

Het is een vrij nieuwe trend dat Kerst voor meer extra omzet zorgt dan Sinterklaas, zegt ceo Daniel Ropers. “Nooit eerder was er sprake van zo’n grote omzetstijging ten opzichte van Sinterklaas. Dat heeft zelfs ons verrast.”

In De Financiële Telegraaf zegt Ropers dat het nog steeds verlieslijdende bol.com nog maar aan het begin staat. “Het potentieel is nog lang niet uitgenut. Maar ik weet dat online alleen maar belangrijker zal worden. Zelfs een auto wordt over tien jaar online gekocht.”

Uit het Retail Merkenonderzoek, dat in mei in RetailTrends werd gepubliceerd, bleek dat bol.com het sterkste retailmerk van ons land is.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends