Kerst zorgt voor 46 procent online omzetstijging

De drie weken voorafgaand aan Kerst hebben etailers een extra omzet van 207 miljoen euro opgeleverd. Dat is een stijging van de gemiddelde weekomzet van 46 procent, blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Thuiswinkel.org.

Het totaal aan online bestedingen kwam tussen 6 en 24 december uit op 658 miljoen euro. Dat is 24 procent meer ten opzichte van vorig jaar, toen de online omzet in die periode 530 miljoen euro bedroeg. Vorig jaar leverde de kerstperiode online retailers 38 procent extra omzet op.

Kerst is met deze stijging belangrijker voor webwikels dan de sinterklaasperiode, die 24 procent extra omzet opleverde. Hiermee zet de trend van vorig jaar zich door, toen Sinterklaas voor 27 procent extra online omzet zorgde en dus ook al minder invloed had dan Kerst. Volgens Thuiswinkel.org voorziet twee derde van de etailers dat deze trend zich de komende jaren zal voortzetten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!