Bier kan omzet genereren voor supermarkten
Gepubliceerd op
18 oktober 2004 om
00:00
Nederlanders mogen dan steeds minder bier drinken, gerstenat is wel een zeer geschikt product om consumenten naar de supermarkt te lokken. Grootgrutter Poiesz stunt regelmatig met bier, en weet de omzet op dit product op die manier 15% boven het landelijk gemiddelde te krijgen. `Wij gebruiken bier als traffic builder`, zegt Roelof Dekker, category manager bier bij Poiesz. Bier is een lokkertje, waardoor ook de omzet van andere producten stijgt. Behalve met acties als twee kratten voor 12,99 euro profileert de supermarkt zich met scherpgeprijsde seizoensbieren, zoals nu het bokbier. Daarbij hecht Dekker veel belang aan de presentatie, waarvoor Poiesz al vijf jaar samenwerkt met Interbrew. Op innovatiegebied heeft Dekker recentelijk even een tandje teruggeschakeld; hij heeft liever een goede innovatie dan een flop-introductie. Ook me-too`s maken hem niet buitensporig enthousiast; deze leveren namelijk geen extra omzet op, maar verdelen slechts de bestaande omzet over meer producten. Een te vrezen me-too is in dat opzicht de beertender.
Reacties 0