​The Sting twee jaar in het rood

The Sting heeft in 2013 en 2014 respectievelijk 13,5 en negen miljoen euro verlies geboekt. De omzet liep over die jaren terug van 239 naar 230 miljoen euro. Dat blijkt uit het jaarverslag, dat vorige maand is ingediend bij de Kamer van Koophandel.

De verliezen zijn volgens het modeconcern vooral het gevolg van de activiteiten in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De resultaten in Nederland stemden The Sting wel tevreden, maar konden de verliezen in het buitenland niet compenseren. De omzet in Nederlandse winkels liep wel terug van 199 naar 191 miljoen euro.

Om het tij te keren heeft het concern onder meer zijn de e-commerceactiviteiten uitgebouwd en verliesgevende activiteiten, vooral in het buitenland, juist afgebouwd. De cijfers over 2013 en 2014 zijn volgens The Sting negatief beïnvloed door reorganisatiekosten, die voornamelijk in Duitsland zijn gemaakt.

De maatregelen hebben naar verwachting van de retailer in 2015 geleid tot een ‘duidelijke verbetering van het resultaat’. ‘Derhalve wordt er een continuïteit van de onderneming verondersteld’, schrijft de directie in het jaarverslag.

De rode cijfers in 2013 en 2014 zijn volgens mede-eigenaar Ronny Rosenbaum ‘technische verliezen’. “Je mag nu eenmaal vervroegd afschrijven dus hebben we dat zoveel mogelijk gedaan”, zei hij onlangs tegenover Quote. Of er in het ‘overgangsjaar’ 2015 winst is gemaakt, weet de vastgoedmagnaat niet. “Maar in 2016 zal alles weer normaal zijn.”

The Sting is behalve met de gelijknamige winkelketen ook met Costes actief in de winkelstraat. Daarnaast wordt gewerkt aan de lancering van een nieuwe mannenmodeformule.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends