​Blokker op de schop, 390 banen weg

Blokker gaat zijn organisatie 'ingrijpend en op alle fronten' vernieuwen. Daarbij komen 390 arbeidsplaatsen te vervallen.

Het concern investeert in de komende twee jaar honderd miljoen euro in de transformatie van de winkelketen tot een omnichannel retailer. De winkels worden om gebouwd naar de zogenoemde 'Nieuwste Blokker'-formule. De komende twee jaar zal iedere dag een winkel volgens dat concept worden geopend.

"De transformatie die wij vandaag aankondigen is compromisloos en allesomvattend", zegt algemeen directeur Rob Heesen. "Wij pakken alles aan met hoge snelheid." De metamorfose van de retailer omvat het assortiment, de merken en de uitstraling. Zo krijgt Blokker onder meer een nieuw logo, een andere winkelinrichting en voor het eerst een eigen huismerk.

Begin vorig jaar maakte Blokker al een fikse reorganisatie bekend, waarbij 440 banen werden geschrapt. Moederconcern Blokker Holding leed vorig jaar voor het tweede jaar op rij verlies. Ook bij zusterformule Xenos werden begin dit jaar 250 banen geschrapt. Het winkelconcern maakte vorige maand al bekend de komende drie jaar tweehonderd miljoen euro te investeren in een transformatie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!