​Het beste van RetailWatching: week 15

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Brova na 110 jaar wordt uitgekleed
Antoon van Hout en Lisa Brox openen in 1906 hun eerste winkel in de oude haven van Veghel, niet wetende dat die dorpswinkel in honderd jaar tijd zou uitgroeien tot een fiks modeconcern. Nog eens tien jaar later wordt het voormalige familiebedrijf weer helemaal uitgekleed.

Dit zijn de drie prioriteiten van Action
Action blijft maar doorgroeien. De winkelketen laat vandaag weten vorig jaar 32 procent meer omzet te hebben geboekt dan in 2014. Er werd meer verkocht in winkels die al minstens een jaar open zijn (7,6 procent), maar er kwamen natuurlijk ook een hoop winkels bij. Liefst 141 om precies te zijn. De grens van zevenhonderd winkels is inmiddels in zicht, maar eigenlijk wil Action eind dit jaar al op achthonderd uitkomen. Het is één van de drie strategische prioriteiten die Action heeft geformuleerd.

Zo stevig staat vanHaren in de schoenen
Het succes van vanHaren? “Daar moet iedereen zelf maar over oordelen”, zegt Krein Bons. Toch doet de ceo van de schoenenketen aan de leden van het VEDIS Retail Platform een paar speerpunten uit de doeken en laat hij het centrum zien waar volgens hem het allerbelangrijkste bedrijfsonderdeel is gevestigd: de logistiek.

Zo wordt Steppin’ Out weer vanaf nul opgebouwd
Als toenmalige producent ziet Clé Enneking hoe Steppin’ Out onder het bewind van The Society Shop zijn eigen gezicht verliest. De modeketen gaat failliet, waarna Enneking voor vijftigduizend euro de merkrechten koopt. Meer heeft hij ook niet voorhanden om de formule te reanimeren.

Rondje Rotterdamse retailhoogtepunten
Rotterdam is de 'Beste winkelstad 2015-2017', volgens het Platform Binnenstadsmanagement. Tel daarbij op de benaming 'best in travel 2016' volgens Lonely Planet en 'place to go' volgens The New York TImes, en er is genoeg reden om eens een 'rondje Roffa' te maken. Twaalf mooie winkelconcepten in de Maasstad op een rij.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!